nieuws

bol.com en PostNL gaan extra snel en duurzaam bezorgen

Gebruik

Artikelen binnen twee uur na bestelling in huis en ook nog eens duurzaam bezorgd? Het kan, in Amsterdam. In de hoofdstad starten bol.com en PostNL met het testen van een extra snelle bezorgdienst. Per elektrische bakfiets kunnen duizenden artikelen uit het bol.com-assortiment binnen twee uur worden afgeleverd bij de klant. Wordt dit de nieuwe norm voor online winkelen?

bol.com en PostNL gaan extra snel en duurzaam bezorgen
Snelle en duurzame bezorging met de elektrische bakfietsen van bol.com en PostNL

Iedereen kent het wel: je hebt net de laatste luier gebruikt, maar je kindje ligt eindelijk lekker te slapen en je kan niet weg. Of de staafmixer begeeft het tijdens het koken terwijl je schoonouders over twee uur voor de deur staan. Bol.com biedt met ‘Binnen 2 uur Bezorgd’ ook uitkomst als een artikel extra snel nodig is. Zo kunnen consumenten de tijd die ze zouden gebruiken voor een bezoek aan de fysieke winkel, aan andere belangrijke dingen besteden.

 

Uitbreiding vanuit Amsterdam

In het meest populaire tijdvak voor online winkelen – tussen 12.00 uur en 20.00 uur – krijgen klanten de optie ‘Binnen 2 uur Bezorgd’ te zien. PostNL bezorgt vervolgens tot 22.00 uur. De extra snelle bezorgoptie wordt zichtbaar zodra de klant is ingelogd en wordt elke werkdag aangeboden in de winkel. De geselecteerde postcodes zijn gelinkt aan het lokale magazijn in Duivendrecht, ten zuidoosten van Amsterdam. Vanaf die plek bezorgt PostNL de pakketjes per elektrische bakfiets bij de klant. Na vandaag breiden bol.com en PostNL de bezorggebieden stapsgewijs uit in Amsterdam, en bij succes wordt ook het tijdvak voor het plaatsen van de bestelling verruimd. Op basis van de resultaten van de pilot zal deze dienst naar meerdere plaatsen in Nederland en België uitgerold worden.

 

Uitbreiding postcodegebieden tijdens pilot:
Fase 1. 1091 – 1098 m.u.v. 1095: livegang 11 september
Fase 2. 1071 -1079, 1011, 1012, 1015 – 1019, 1095: livegang uiterlijk 1 oktober
Fase 3. 1051 – 1059: livegang uiterlijk 1 november

 

Duurzaam gemak

Huub Vermeulen, algemeen directeur bol.com: “Met deze pilot krijgen we de kans om te testen hoe we de klant ook op het allerlaatste moment nog kunnen helpen. Of je nu snel nog een koptelefoon wil kopen omdat je op het punt staat om op vakantie te gaan, of je moet onverwachts een verjaardagscadeau voor diezelfde avond regelen, ook dan wil bol.com het makkelijk maken voor de klant. Samen met partner PostNL gaan we juist de 2-uurs bezorgservice op de elektrische bakfiets doen. We zien het als onze gezamenlijke verantwoordelijkheid deze klantbehoefte zo duurzaam mogelijk in te vullen.”

 

Amsterdamse testpersonen gezocht

Bol.com wil klanten de mogelijkheid bieden om praktisch op elk gewenst moment een pakketje te laten bezorgen. Om ‘Binnen 2 uur Bezorgd’ zo goed mogelijk te testen en tegelijkertijd de eerste klanten kennis te laten maken met de nieuwe dienst, zoekt bol.com tien testpersonen in Amsterdam die een week lang elke werkdag verplicht geld willen uitgeven op kosten van bol.com. De testers, die binnen de Ring A10 en onder het IJ moeten wonen, hebben de ‘schone taak’ om elke dag voor maximaal 30 euro te bestellen bij bol.com. Uiteraard mogen ze de artikelen houden. In ruil daarvoor delen de testers dagelijks hun ervaringen met bol.com.

 

Trouwe bol.com-klanten met een Select-voordeelbundel (voor 9,99 euro een jaar lang geen verzendkosten voor alle bezorgopties) betalen niets extra’s voor ‘Binnen 2 uur Bezorgd’. Klanten zonder de voordeelbundel Select betalen 4,99 euro voor de milieuvriendelijke snelservice.

 

Verlagen Co2-uitstoot per pakketje

Als grootste webwinkel van Nederland en België wil bol.com het voortouw nemen in het verduurzamen van retail. “Samen met onze andere duurzame initiatieven draagt deze innovatieve samenwerking met PostNL bij aan ons doel om onze directe voetafdruk terug te brengen tot 0 gram Co2-uitstoot per pakketje in 2025”, zegt Huub Vermeulen. “We weten dat we daar nog veel stappen voor moeten zetten, maar door het elke dag beter te doen, halen we een duurzame retail dichterbij.”

Reageer op dit artikel